Effektiv hantering av uppgifter är nyckeln till ett smidigt samarbete inom arbetsgruppen. Med Microsoft Project Online är effektiv projektorganisation otroligt enkelt! Med lösningen kan man samordna händelseförlopp, minska risker och öka aktiviteternas intuitivitet.
Project Online är tillgänglig i tre varianter – Essentials, Professional och Premium. För att välja den optimala planen ska man fundera på användarens roll i gruppen och gruppens behov. Varianterna varierar när det gäller funktionalitet och kostnader.
Om en gruppmedlem inte behöver skapa projekt och främst sysslar med rapportering om utveckling av tilldelade uppgifter och spårning av ändringar, är det bäst om denne väljer den lägsta planen – Project Online Essentials (tillsatsmodul för projektgruppens medlemmar).
Project Online Essentials
- uppdatering av uppgifter
- införande av schema
- samarbete inom arbetsgruppen
- synkronisering av uppgifter från SharePoint
Gruppmedlemmarna som behöver behörighet för att kunna skapa projekt (projektledare) ska välja Project Online Premium eller Professional. Inom dessa planer kan användarna ladda ned en Project-applikation för lokal installation i enheten.
Project Online Professional
- funktioner som i Project Online Essentials
- full Project-applikation
- tidsplaner
- rapporter och analyser
Project Online Premium
- funktioner som i Project Online Essentials
- projektportföljer
- hantering av behov
- resursplanering
En mycket lämplig funktion av Project Online i variant Premium är insikt i sammanlagda data om t.ex. medarbetarnas status. Tack vare detta kan projektledaren omgående kontrollera om det går att tilldela fler uppgifter till en viss medarbetare.
Detaljer
Om du vill veta mer om lösningen Project Online, besök vår webbsida https://www.senetic.se/office365/. Våra experter hjälper gärna till att välja den rätta lösningen. Ring på 08-505 217 20 eller skicka e-post på office365@senetic.se.